Oplossingen voor
e-mail, back-up en opslag
.

Oplossingen voor e-mail, back-up en opslag.

E-mail
Bij het inrichten van de e-mail gaan we uit van de concrete behoeften die jij en andere gebruikers hebben. De basis is voor ons Microsoft 365 (Exchange), maar daarbinnen is nog veel maatwerk mogelijk. Om je een idee te geven: ben je een grootverbruiker of heb je helemaal niet zoveel opslagruimte voor je mails nodig? Moeten er agenda’s gedeeld worden? Hoe belangrijk is toegang tot webmail? Moeten meerdere personen één e-mailadres kunnen beheren? Na onze intake geven we je heel gericht een advies. En krijg je een e-mailsysteem dat perfect past bij jouw organisatie.

Back-up en opslag
Iedereen kan zich wel iets voorstellen bij het belang van een goed back-up systeem. Er kan van alles gebeuren waardoor bestanden en belangrijke gegevens verloren gaan. Je harde schijf crasht. Een virus tast je systeem aan. Je computer gaat verloren door brand- of waterschade. Ons advies: wacht niet tot het te laat is, maar neem op tijd de juiste voorzorgsmaatregelen. Te beginnen met het inrichten van een back-up. Wij helpen je daarbij. En ook nu stellen we je weer de nodige vragen om inzicht te krijgen in jouw situatie.

Welke data wil je bijvoorbeeld back-uppen? Alle data? Alleen de data die lokaal op jouw computer staan? Of alleen de data die in de cloud staan? En je mail? Nog zo’n vraag die altijd terugkomt: wat is je bewaarbeleid? Anders gezegd: hoe vaak moet de back-up draaien en hoever wil je terug in de tijd kunnen gaan? Standaard is dat overigens 60 dagen.

Afhankelijk van wat je wil en de opslagcapaciteit die daarvoor nodig is, hangt daar natuurlijk een prijskaartje aan. Over het algemeen betaal je een licentie voor een back-up account per werkstation, server en cloudopslag. 

Gratis scan van je bedrijf of werkplek.

Werk je nu al comfortabel en veilig? Of kan het voor je gevoel beter? We kijken graag vanop afstand met je mee en voeren gratis een online scan uit. Dat is uiteraard 100% veilig. Uit onze scan komt een aantal verbeterpunten. De meest urgente verwerken we in een beknopt rapport inclusief onze aanbevelingen. Je zit verder nergens aan vast. Maar natuurlijk houden wij ons aanbevolen om de gesignaleerde punten voor jou op te pakken.

Direct hulp nodig?

Ben je klant van CSD Automatisering en heb je op dit moment een probleem of storing? Neem dan contact met ons op via tel. +31 (0)475 41 02 01 of support@csdautomatisering.

Vaak kunnen wij het vanachter ons beeldscherm al voor je oplossen. We nemen dan je pc even over. Dat doen we via TeamViewer of AnyDesk. Deze programma’s download je hieronder, zowel voor Windows (pc) als voor IOS (apple).